loading...
مجله اینترنتی آیسان | پورتال تفریحی و سبک زندگی
ali بازدید : 1823 پنجشنبه 13 خرداد 1395 نظرات (1)
 
Lifan 820
چندی پیش بود که شرکت لیفان در نمایشگاه بین المللی چانگ گینک چین در مراسمی تحت عنوان “شب لیفان” پرچمدار پر سروصدای خود یعنی مدل لیفان ۸۲۰  را رسما راهی بازار کرد. در این مراسم که با حضور سفیران و کنسول های ۱۸ کشور خارجی و همچنین مقامات دولتی چین برگزار شد، از مدل ۸۲۰ و قیمت و قابلیت های فنی آن پرده برداری شد.
نتیجه تصویری برای لیفان ۸۲۰

 

لیفان ۸۲۰ سدانی متوسط است که مسولان لیفان خیلی علاقه دارند که آن را با تویوتا کمری مقایسه کنند. البته اگر نگاهی به ظاهر و مشخصات ۸۲۰ بیندازیم متوجه شباهت های فراوان آن با تویوتا کمری خواهیم شد. از جمله اینکه فاصله محوری این خودرو دقیقا با کمری برابر است و حتی یک میلیمتر هم اختلاف ندارند! یا اینکه اگر در داخل ۸۲۰ بنشینیم با داشبورد آشنای کمری مواجه خواهیم شد که شباهت های آن ها قطعا چندان هم اتفاقی نبوده است!

این خودرو محصولی استراتژیک برای لیفان محسوب می گردد که پیش فروش آن در نمایندگی کرمان موتورزیبایی  اعتدالی آغاز شده است.

نتیجه تصویری برای آشنایی با خودروی لیفان ۸۲۰

معرفی خودوری استراتژیک لیفان ۸۲۰

در نمای خارجی لیفان ۸۲۰ به نظر ترکیبی از سرآمد های طراحی خودروست. در جلوی این خودرو می توانیم جلو پنجره فورد تاروس را ببینیم و چراغ های آئودی A6 که با ابرویی خاص محصولات BMW همراه شده است.

در نمای کنار این خودروی استراتژیک فارغ از طرح رینگ ها و خطوط روی بدنه، شباهت زیادی بین ۸۲۰ و محصولات BMW می توان مشاهده نمود.  

در نمای عقب لیفان ۸۲۰ هم ترکیبی از هیوندای سوناتا و چراغ های آئودی A8 را خواهیم داشت که وقتی روشن می شوند طرح قرینه چراغ های تویوتا آریون را تشکیل می دهند.  

اما با این همه وجود شباهت در طراحی ساخت این خودرو می توان گفت که این خودرو بسیار هماهنگ و متناسب است و به بیننده احساس کپی برداری صرف را نمی دهد. چرا که طراحان لیفان به طور هنرمندانه ای نقاط قوت طراحی بزرگترین طراحان جهان را در کنار یکدیگر قرار داده اند تا محصولی جذاب و خوش استایل را همچون لیفان ۸۲۰ خلق کنند.

  

لیفان ۸۲۰ از رینگ های ۱۶ اینچی با طراحی زیبا و جالب بهره می ­برد.

صندوق عقب این خودروی استراتژیک با حجم ۵۱۰ لیتر که خود در این کلاس عدد بزرگی محسوب می­گردد و بزرگتر از تویوتا کمری (۴۳۶ لیتر) و هیوندای سوناتا (۴۶۴ لیتر) می باشد که مناسب برای مسافرت های خانوادگی می باشد.

دو نکته بیش از هر چیز دیگر در نمای داخلی لیفان ۸۲۰ جلب توجه می کند اول شباهت زیاد داشبورد این خودرو به تویوتا کمری و دوم آنکه طراحی لوکس و جنس متریال مناسب این خودرو  بسیار فراتر از یک خودروی چینی می باشد.

نتیجه تصویری برای لیفان ۸۲۰

در طراحی کابین لیفان ۸۲۰ با دو تریم داخلی طوسی و سفید هم عرضه می شود، وجود صندلی های چرمی با قابلیت تنظیم در ۶ جهت به همراه گرمکن صندلی های جلو ، داشتن نمایشگر کیلومتر شمار ، مانیتور ۸ اینچ دارای پورت USB، AUX، رهیاب GPS و MP5.
در لیفان ۸۲۰ از سیستم تعلیق جلو McPherson و سیستم تعلیق عقب چند اتصاله استفاده شده است

 Lifan 820

 لیفان خودروسازی می باشد که معمولا موتور خودروهایش را خودش با همکاری ریکاردو انگلستان طراحی و تولید میکند. (به آشنایی با شرکت لیفان مراجعه شود) برای لیفان ۸۲۰ هم سه گزینه برای قوای پیشرانه در نظر گرفته شده است. ۱۸۰۰ سی سی، ۲۴۰۰ سی سی و ۲۰۰۰ سی سی توربوشارژ با تکنولوژی تزریق مستقیم سوخت می باشد. ذکر این نکته خالی از لطف نیست که در ابتدا تصور بر آن بود که موتور ۲۴۰۰ سی سی از محصولات میتسوبیشی باشد که در نهایت لیفان کد LF489Q  را برای آن اعلام کرد که مشخصات آن به صورت زیر می باشد:

حجم دقیق ۲۳۷۳ سی سی و ماکزیمم توان ۱۶۵ اسب بخار در دور موتور ۵۷۰۰ و گشتاور ۲۲۶ نیوتن متر در دور ۴۰۰۰ تا ۴۵۰۰ دور بر دقیقه است

در طراحی لیفان ۸۲۰  از گیربکس ۶ سرعته تیپ ترونیک ساخت DSI استرالیا استفاده شده است.

  

شاسی لیفان ۸۲۰ طراحی MIRA انگلستان می باشد.

  
مسولان شرکت لیفان مدعی هستند که طراحی لیفان ۸۲۰ به گونه می باشد که توانایی گرفتن ۵ ستاره از موسسه ایمنی EURO-NCAP را دارد. هرچند تا به حال هیچ نتیجه ای از تست های تصادف این خودرو منتشر نشده است و نمی توان در مورد این موضوع به طور دقیقی اظهار نظر نمود.

 هرچند که محصولات لیفان با کسب گواهی E mark از مراجع هلندی، مجوز حضور در کشور های عضو اتحادیه اروپا را کسب کرده اند.

بدنه و درهای لیفان ۸۲۰ برای مقاومت هر چه بیشتر در برابر ضربه و تصادف به وسیله میله های فولادی مقاوم سازی شده اند. همچنین این خودرو از ۶ سیستم ایمنی ABS، ESP، EBD، TCS، BAS، و HBAنسخه ۹ بوش بهره می برد.

در داخل خودری لیفان ۸۲۰ تعداد ۶ ایربگ(جلو، جانبی و پرده ای) وظیفه محافظت از سرنشینان در برابر ضربه را بر عهده دارند.

وجود سیستم TPMS در این خودرو به راننده میتواند کمک کند تا از میزان باد لاستیک ها در مواقع پنچری و کم باد شدن لاستیک آگاهی یابد.

 

 در لیفان ۸۲۰ راننده با وجود  ۴ سنسور پارک در عقب و ۲ سنسور در جلو می تواند به تمامی نقاط کور اطراف ماشین تسلط داشته باشد.

 

این خودرو لیست بلند بالایی از امکانات و آپشن های رفاهی را ارائه می کند. از جمله:

 کامپیوتر سفری

کروز کنترل

 

باز شدن درب صندوق عقب با بردن پا با سمت زیر سپر

نتیجه تصویری برای لیفان ۸۲۰

سیستم صوتی و تصویری دارای مانیتور، دوربین عقب و رهیاب  GPS

سیستم استارت بدون کلید

استفاده از شبکه کنترل کامپیوتری CAN BUS

 

سیستم تهویه مطبوع اتوماتیک ساخت Valeo فرانسه و فیلتر کربنی با قابلیت فیلتر کردن ذرات PM2.5

 

لیفان ۸۲۰ مهمترین تلاش لیفان برای تبدیل شدن به خودروسازی خوشنام است که صرفا محصولات ارزان قیمت نمی سازد. در مورد اینکه چقدر لیفان در رسیدن به این هدف موفق بوده است نمی توان تا قبل از ورود این خودرو به بازار قضاوتی انجام داد. اما قطعا این خودرو فاصله زیادی با سایر محصولات لیفان دارد و یک گام بزرگ رو به جلو برای این خودروساز محسوب می شود.

نتیجه تصویری برای لیفان ۸۲۰

مطالب مرتبط
ارسال نظر برای این مطلب
این نظر توسط آي مارکت در تاریخ 1395/04/21 و 16:58 دقیقه ارسال شده است

سلام و احترام خدمت مدير محترم وبلاگ شکلک

به تازگي فروشگاهي راه اندازي کرديم که ميتوانيد محصولات خوبي با قيمت مناسب سفارش بديد شکلک

پنکه بدون پره کم مصرف با مکش عالي
مارک خوب MP3 Player فقط 14000 تومان
دستگاه برقي دفع حشرات 18000 تومان
ماساژور ، ساعت LED ، عينک و وسايل ديگه....

خودتون بيايد قيمت ها رو ببينيد چقدر مناسبه

منتظرتون هستيم!

شکلک شکلک


کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • کدهای اختصاصی