loading...
مجله اینترنتی آیسان | پورتال تفریحی و سبک زندگی
ali بازدید : 1623 دوشنبه 10 فروردین 1394 نظرات (0)

یکی تکیه داده به توپ مشروطه و دیگری عصای خود را به زمین زده و به دور دست ها می نگرد. اینجا تبریز است.

ستارخان ! همان شهری  مردمش را پشت سرت به صف کردی و با دوستانت در مقابل ظلم و جور واستکبار ایستادی ، خوب به منظرش نگاه کن شکل و شمایلش تغییر کرده اما مردم اینجا هنوز هم وقتی نام ستارخان و باقرخان به گوششان می رسد تمام قد می شوند و سر تعظیم در مقابل این همه شجاعت و اقتدار فرود می آورند.

این روزها همزمان با عید باستانی نوروز پارک ها و اماکن تاریخی تبریز حال و هوای دیگری دارد ، مسافران تبریز می گویند گویی ستار خان وباقر خان زنده شده اند و شهر دوباره حال و هوای تاریخی گرفته است.

عده ای می گویند نه آن ها مجسمه هستند اما همین که به مجسمه بودنشان یقین می‌کنند تغییر حالت می دهند و از شکلی به شکل دیگر بدل می شوند.

تئاتر مجسمه یکی از سبک‌های تئاتر است که در آن دیالوگ وجود ندارد و تنها به فرم و حالت تاکید می شود. بازیگران این سبک تئاتر به شکل مجسمه های طلایی رنگ گریم می شوند و چنان در حس خود غرق هستند که تا زمان تغییر حالت کسی متوجه واقعی بودنشان نمی شود.

سازمان توسعه گردشگری شهرداری تبریز با همکاری شهرداری منطقه 8 و منطقه 10 تئاتر مجسمه را در طول دو روز و در پارک های قائم مقام ، مقبره الشعرا و خانه نیکدل  و عمارت شهرداری تبریز برگزار کرد و گردشگران نوروزی تبریز در قالب تورهای تبریز گردی به تماشای این نمایش نشستند.

مطالب مرتبط
ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • کدهای اختصاصی