loading...
مجله اینترنتی آیسان | پورتال تفریحی و سبک زندگی
ali بازدید : 1353 شنبه 20 تیر 1394 نظرات (0)

حتما برای تهیه مربای گل محمدی از گلبرگ های گلی که رنگ صورتی دارند استفاده کنید چون گلبرگ های رز قرمز تلخ و مسهل هستند.

مواد لازم مربای گل محمدی :

 

گل محمدی تازه

یک کیلو

نامشخص

شکر

دو کیلو

100 گرم / 400 کالری

گلاب

2 شیشه متوسط

نامشخص

گلبرگ رز آتشین برای خوشرنگ شدن رنگ مربا

کمی

نامشخص

آبلیمو

نصف استکان کوچک

100 گرم / 5 کالری

 


طرز تهیه مربای گل محمدی :

*. گلبرگ های گل محمدی را تمیز کرده ، آنها را در آب فراوان بشوئید. سپس آنها را در صافی قرار دهید تا آب گلبرگ ها کشیده شود. شکر و گلاب را در قابلمه نسبتاً بزرگی ریخته و بگذارید شربت غلیظ شود. سپس بگذارید شربت کاملاً خنک شود. گلبرگ ها را در آن ریخته و گلبرگ های رز را هم در یک کیسه پارچه ای کوچک بریزید و در کیسه را بسته و در قابلمه قرار دهید.

 

*. در ظرف را هم بگذارید تا گلبرگ ها با بخار بپزد و شربت آن قوام بیاید. آبلیمو را هم اضافه کنید و پس از این که مربا خوشرنگ شد، کیسه را از مربا خارج کرده و شربت آن را امتحان کنید. در صورتی که مربا آماده بود، ظرف را از روی حرارت بردارید تا خنک شود و بعد آن را در شیشه بریزید. لازم به تذکر است.

 

*. که این مربا یکی از لطیف ترین و خوش عطرترین مرباهاست و برای پخت آن دقت زیادی لازم است. گلبرگ ها را پس از چیدن فقط یک روز می توان نگهداری کرد. برای پخت گلبرگ های خشک بهتر است پس از تمیزکردن و شستن، آنها را یک ساعت در گلاب خیس کنید تا برای پخت آماده شوند.

 


مواد لازم شربت گل محمدی :

 

گل محمدی

نیم کیلو

نامشخص

شکر

2 کیلو

100 گرم / 400 کالری

گلاب

یک لیوان

نامشخص

آب

4 لیوان

100 گرم / 0 کالری

آبلیمو

یک استکان

100 گرم / 5 کالری

 


طرز تهیه شربت گل محمدی :

*. گلبرگ ها را تمیز کرده، بشویید. در یک قابلمه لعابی مقداری شکر بریزید و بقیه شکر را در لابه لای گلبرگ ها ریخته، آب را اضافه کنید.

 

*. ظرف را روی حرارت ملایم قرار دهید تا شربت به جوش آید. گلاب و آبلیمو را اضافه کنید و بعد از 10 دقیقه ظرف شربت را از روی حرارت بردارید.

 

*. سپس آن را از صافی رد کنید و پس از خنک شدن شربت آن را در بطری بریزید. این شربت بسیار خوش رنگ و خوش طعم می باشد.



خواص گلاب :

*. در طب سنتی گلاب به عنوان گرمی شناخته می شد که PH خون را به سمت قلیایی می برد.در گذشته گلاب در طب سنتی مصارف درمانی بسیاری داشته است. به عنوان مثال دندان درد را با چکاندن چند قطره گلاب روی دندان پوسیده تسکین می بخشیدند. در طب سنتی گلاب به عنوان گرمی شناخته می شد که PH خون را به سمت قلیایی می برد.


مطالب مرتبط
ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • کدهای اختصاصی